Staré a nové Poselství

Před několika lety jsem na těchto stránkách neuměle vyjádřil svůj názor na staré Poselství vydané za Abd-ru-shinova života a nové Poselství vydané po jeho smrti slečnou Irmingard. Vnímám to jako nesprávné nechat toto téma vyjádřené ne úplně srozumitelně. Rozhodl jsem se tedy pokusit se svůj názor vyjádřit lépe.

Protože tyto stránky jsou veřejně dostupné a může tak na ně zabrousit i člověk s jiným důvodem, než že ho oslovily Abd-ru-shinovy přednášky, nejprve krátké vysvětlení, o čem že to předkládám tuto úvahu. Zjednodušeně si můžeme představit, že se chceme naučit matematiku. Je jasné, že nejprve musíme pochopit přednášky pro základní školu, pak střední a potom vysokou školu. A co když chcete pochopit matematické vztahy, které nejsou ještě popsány?

Dobře, už víte, o co mi jde, pusťme se do práce.

Hodně let na zpět jsem dostal od přátel knížečku Jonathan Livingston Racek od R.D.Bacha. Každý si samozřejmě představu o tom, co racek může, činí podle sebe. Já si představuji rackův let podle Abd-ru-shinových přednášek, spíše lépe řečeno podle toho co se mi z nich podařilo pochopit.

Nejprve se zeptám, kdo z vás četl, přednášky jen z jedno Poselství? Odvažuji se tvrdit, že pouze ten, kdo s jejich objevováním pro sebe teprve začal, nebo koho tak úplně neoslovily.

Kdo má pravdu? Ti kteří se odvolávají na Abd-ru-shina a neměnnost jeho Poselství nebo ti, kteří se odvolávají na slečnu Irmingard s jejím ustanovením Poselství pro další generace? Jak už to bývá, odpověď je jednoduchá, těžší je se k ní dopracovat. Tak jako křesťanský svět měl se snažit pochopit slova Ježíšova, tak jako islámský svět měl pochopit slova Mohameda (např. Bojujte proti sobě dokud nezbude jen jeden zaslíbený muslimský kmen. Což se jim zjevně stále pochopit nedaří, ale to sem teď nepatří.), tak mi dnes stojíme před tím pochopit slova Abd-ru-shina, abychom mohli být jako Racek Jonatán. Ne jako náboženská obec, ne jako hejno, ale jako jednotliví Rackové, co se potkávají a pomáhají si k ještě větším výškám.

Ať už jsem četl to nebo ono Poselství, to první co se máme naučit (necituji, jen říkám vlastními slovy), co si máme „vtlouci“ do sebe co nejhlouběji, je, že sami máme zkoumat, sami se pohybovat. A to i to, co napsal on, Abd-ru-shin. Jinými slovy říká, že se nemáme odkazovat na žádnou autoritu, ale jen na sebe, na to co člověk sám již pochopil. Odkazovat se tedy na Abd-ru-shina nebo slečnu Irmingard je mírně řečeno špatně.

Mohu vám ukázat jen to, jak jsem se s tím popral já. Abd-ru-shin říká, že jeho Poselství nesmí být změněno a přesto krátce po jeho smrti slečna Irmingard nechá vydat upravené Poselství. Jak to? Uvažovat, že by šla proti vůli Abd-ru-shina, mi připadá opravdu absurdní. Jestliže však nejde proti jeho vůli, pak to musí být záměr. Ale záměr čeho? Abychom měli dvě Poselství? Zeptat se jich nemohu, mám však skutečně na stole dvě Poselství... Klíč není v jednom nebo druhém, ale v rozdílu obou Poselství. V prvním je vše co potřebujeme k letu a také se v něm odráží doba, ve které autor žil, ve druhém je pouze to co potřebujeme k letu. To druhé je slečnou Irmingard určené pro další šíření a tak si ho také je možno bez problému sehnat, koupit v obchodě. Ale co to první, to máme dělat, že neexistuje nebo ho dokonce zničit? Ničením jakože nepohodlných vědomostí jsme si už prošli v určité fázi křesťanství, takže opět odhazuji myšlenky, které nikam nevedou. Takže začínám znova a znova. Tak jako každý jsem nejprve zjistil rozdíl v obsažených přednáškách, v pořadí přednášek, v obsahu jednotlivých přednášek a pak pozvolna jsem začal objevovat to, co není černé na bílém, ale co začne vykukovat, když si toho chcete všímat, toho co vyplývá z rozdílu obou Poselství. Je na každém z nás to objevovat, náš let je totiž bez konce. Tak jako zmíněný matematik začínáme objevovat vztahy, které ještě nikde nejsou popsány.

Mám na vás prosbu. Pokud se vám zdá, že přeci jen vím, o čem mluvím, podpořte mě ve svých kruzích s mým návrhem: Volně k sehnání ponechme Poselství jak určila Slečna Irmingard a to, ve kterém (jak zde říkám) se také odráží doba v níž autor žil, umožněme studovat a také vyvozovat vztahy z rozdílu obou, tím samým způsobem jako máme možnost dostat se k přednáškám v Napomenutí.

Prosím, zvažte pozorně co říkám, nepředkládám žádné šalamounské řešení. Nepotřebujeme si navzájem přistřihovat křídla nebo být korektní jako evropští politici, potřebujeme létat!

Na závěr budu tvrdý k nám všem. Pokud se nám nepodaří vhodným způsobem zprostředkovat vše o životě Abd-ru-shina a jeho Poselství a tím umožnit, aby každý mohl sám o všem přemýšlet a činit závěry, děláme stejnou chybu, jakou dělali ranní křesťané po Ježíšově smrti. Vezměte v úvahu, že církev dodnes není schopna se s touto chybou vyrovnat. Nechci, aby za dalších dva tisíce let mělo Hnutí Grálu stejný osud jako církev dnes.


váš Radoslav
4.2.2016

zpět na seznam