Staré a nové Poselství
Před několika lety jsem na těchto stránkách neuměle vyjádřil svůj názor na staré
Poselství vydané za Abd-ru-shinova života a nové Poselství vydané po jeho smrti
slečnou Irmingard. Vnímám to jako nesprávné nechat toto téma vyjádřené ne úplně
srozumitelně. Rozhodl jsem se tedy pokusit se svůj názor vyjádřit lépe.
Protože tyto stránky jsou veřejně dostupné a může tak na ně zabrousit i člověk
s jiným důvodem, než že ho oslovily Abd-ru-shinovy přednášky, nejprve krátké
vysvětlení, o čem že to předkládám tuto úvahu.
Zjednodušeně si můžeme představit, že se chceme naučit matematiku. Je jasné,
že nejprve musíme pochopit přednášky pro základní školu, pak střední a potom
vysokou školu. A co když chcete pochopit matematické vztahy, které nejsou ještě popsány?
Dobře, už víte, o co mi jde, pusťme se do práce.
Hodně let na zpět jsem dostal od přátel knížečku Jonathan Livingston Racek
od R.D.Bacha. Každý si samozřejmě představu o tom, co racek může, činí podle sebe.
Já si představuji rackův let podle Abd-ru-shinových přednášek, spíše lépe řečeno
podle toho co se mi z nich podařilo pochopit.
Nejprve se zeptám, kdo z vás četl, přednášky jen z jedno Poselství? Odvažuji se
tvrdit, že pouze ten, kdo s jejich objevováním pro sebe teprve začal, nebo koho
tak úplně neoslovily.
Kdo má pravdu? Ti kteří se odvolávají na Abd-ru-shina a neměnnost jeho Poselství
nebo ti, kteří se odvolávají na slečnu Irmingard s jejím ustanovením Poselství pro
další generace?
Jak už to bývá, odpověď je jednoduchá, těžší je se k ní dopracovat. Tak jako
křesťanský svět měl se snažit pochopit slova Ježíšova, tak jako islámský svět
měl pochopit slova Mohameda (např. Bojujte proti sobě dokud nezbude jen jeden
zaslíbený muslimský kmen. Což se jim zjevně stále pochopit nedaří, ale to sem
teď nepatří.), tak mi dnes stojíme před tím pochopit slova Abd-ru-shina, abychom
mohli být jako Racek Jonatán. Ne jako náboženská obec, ne jako hejno, ale jako
jednotliví Rackové, co se potkávají a pomáhají si k ještě větším výškám.
Ať už jsem četl to nebo ono Poselství, to první co se máme naučit (necituji,
jen říkám vlastními slovy), co si máme „vtlouci“ do sebe co nejhlouběji, je,
že sami máme zkoumat, sami se pohybovat. A to i to, co napsal on, Abd-ru-shin.
Jinými slovy říká, že se nemáme odkazovat na žádnou autoritu, ale jen na sebe,
na to co člověk sám již pochopil. Odkazovat se tedy na Abd-ru-shina nebo slečnu
Irmingard je mírně řečeno špatně.
Mohu vám ukázat jen to, jak jsem se s tím popral já.
Abd-ru-shin říká, že jeho Poselství nesmí být změněno a přesto krátce po jeho
smrti slečna Irmingard nechá vydat upravené Poselství. Jak to? Uvažovat, že by
šla proti vůli Abd-ru-shina, mi připadá opravdu absurdní. Jestliže však nejde
proti jeho vůli, pak to musí být záměr. Ale záměr čeho? Abychom měli dvě Poselství?
Zeptat se jich nemohu, mám však skutečně na stole dvě Poselství...
Klíč není v jednom nebo druhém, ale v rozdílu obou Poselství. V prvním je vše co
potřebujeme k letu a také se v něm odráží doba, ve které autor žil, ve druhém je
pouze to co potřebujeme k letu. To druhé je slečnou Irmingard určené pro další
šíření a tak si ho také je možno bez problému sehnat, koupit v obchodě. Ale co
to první, to máme dělat, že neexistuje nebo ho dokonce zničit? Ničením jakože
nepohodlných vědomostí jsme si už prošli v určité fázi křesťanství, takže opět
odhazuji myšlenky, které nikam nevedou. Takže začínám znova a znova. Tak jako
každý jsem nejprve zjistil rozdíl v obsažených přednáškách, v pořadí přednášek,
v obsahu jednotlivých přednášek a pak pozvolna jsem začal objevovat to, co není
černé na bílém, ale co začne vykukovat, když si toho chcete všímat, toho co vyplývá
z rozdílu obou Poselství. Je na každém z nás to objevovat, náš let je totiž bez konce.
Tak jako zmíněný matematik začínáme objevovat vztahy, které ještě nikde nejsou popsány.
Mám na vás prosbu. Pokud se vám zdá, že přeci jen vím, o čem mluvím, podpořte mě
ve svých kruzích s mým návrhem: Volně k sehnání ponechme Poselství jak určila
Slečna Irmingard a to, ve kterém (jak zde říkám) se také odráží doba v níž autor
žil, umožněme studovat a také vyvozovat vztahy z rozdílu obou, tím samým způsobem
jako máme možnost dostat se k přednáškám v Napomenutí.
Prosím, zvažte pozorně co říkám, nepředkládám žádné šalamounské řešení.
Nepotřebujeme si navzájem přistřihovat křídla nebo být korektní jako evropští
politici, potřebujeme létat!
Na závěr budu tvrdý k nám všem. Pokud se nám nepodaří vhodným způsobem zprostředkovat
vše o životě Abd-ru-shina a jeho Poselství a tím umožnit, aby každý mohl sám o všem
přemýšlet a činit závěry, děláme stejnou chybu, jakou dělali ranní křesťané
po Ježíšově smrti. Vezměte v úvahu, že církev dodnes není schopna se s touto
chybou vyrovnat. Nechci, aby za dalších dva tisíce let mělo Hnutí Grálu stejný
osud jako církev dnes.
váš Radoslav
4.2.2016
zpět na seznam